Friday, April 1, 2011

Cara Meningkat kan Trafik

kalau sebut pasal trafic, mesti korang terbayang unique visitor blog kan..????? salah tu.. sebenarnya aku terbayangkan polis trafik tu.. hahaha... betul la... unique visitor... siapa tak nak kan sehari blog dia cecah 200 to 300 uniqe visitor... bagi aku banyak tu.. ingat senang ke 300 orang nak buka blog kita nie.. susah woooooo geng... ke ke ke... so, apa rahsia nya....??? sebenarnya takde rahsia pun..kamu ikut step ni


sesak giler geng



kan best kalau blog aku sesak macam tu.. ni cuma sesak sementara ja.. pastu memanjang lancar.. huhu.. jadi kalau nak bagi sesak apa stepnya dia..?? baiklah.. aku ni takda la banyak sangat nak dikongsi kan dengan korang.. apa yang boleh aku kongsi, aku kongsi.. sharing is caring kan... ??  :)

untuk mendapatkan trafic yang mantap bukan lah suatu kerja yang senang, ia perlu usaha yang lebih... tapi untuk blog kita, kita sanggup buat apa ja kan?? ingat lah.. orang yang rajin berusaha, pasti berjaya.. betul tak..?? (Betul x 3 kata upin ipin )


gambar diatas sekadar berkongsi.. tiada niat lain.. yang tu adalah lah statistik blog aku.. bila?? bulan ni lah geng...yg penting kamu ikut ja step..konform trafik terus sasak...ke ke ke


TIPS 1 (BLOGWALKING)

nie merupakan asas untuk tarik blogger lain datang blog kita.. kita merayap blog kawan kawan hingga sesat sampai tak jumpa jalan pulang.. tinggalkan jejak di shout box mereka... bertanya khabar.. dah makan ke belum.. dan dengan meninggalkan link korang dekat shoutbox, pasti tuan blog or penggunjung blog tu akan singgah blog korang... 





TIPS KE-2 (KOMEN)


Kita kalau dah singgah blog kawan kawan tu, apa salahnya komen jap entry beliau.. penat dia karang panjang panjang... at least kalau korang komen, ada la respond dari dari pembaca dan penulis.. baru la best berblog.. ilmu dapat, member dapat.. duit??? no komen.. ke ke ke



lepas korang komen panjang lebar sampai cecah lantai, letak la link nie untuk mempromosikan entry terbaru korang.. 



TIPS KE-3 (BUAT ENTRY YANG PANAS)


Entry panas yang aku maksud kan bukan lah merujuk kepada cerita yang tak senonoh k.. korang nie.. fikir bukan bukan je .. hehe... entry yang panas maksud nya keyword yang orang selalu cari or search kat google...
contoh :
GAMBAR SEWEK PALING SANTIK KAH
GOSIP
CERITA CINTA MUNYIT
POLITIK
KES JENAYAH
APALAH YG KAMU RASA YG BULIH BUAT TRAFIK KAMU SASAK..KE KE KE

Apa yang aku bagi ni mungkin sikit ja... tapi harap ia dapat memberikan manfaat kepada Kamuurang semua... lepas nie.. bila trafic dah sasak atau mantap, baru la earning nuffnang  korang masuk..ke ke ke

4 comments:

  1. ahahahha, mmg terbaik bro, tapi aku tak blogwalking pon, kadang-kadang je, Main SEO lagi power, hekhek

    ReplyDelete
  2. ha ha ha. Blogwalking terbaek punya.ke ke ke

    ReplyDelete
  3. hahaha jgn tlampau sesak..nnt polis trafik susah buat kerja..

    ReplyDelete